Friday 17 January 2014

Grand Recital 2013

Grand Recital’ menyerlahkan bakat dan kreativiti pelajar Sekolah Pengajian Seni

RABU- 4 Disember 2013, telah berlangsungnya satu majlis besar-besaran yang di namakan ‘Fashion and Showcase (Grand Recital)’ yang bertemakan ‘Retro’. Majlis ini diadakan di Dewan Resital, Sekolah Pengajian Seni, Universiti Malaysia Sabah. Pengisian majlis ini adalah persembahan yang dipersembahkan oleh pelajar-pelajar Sekolah Pengajian Seni, terdiri daripada pelajar tahun 1 dan tahun 2 daripada Program Seni kreatif, Program Teknologi Seni Visual dan Program Seni Muzik.
     
     Antara Persembahan yang dipersembahkan semasa Grand Resital ini berlangsung ialah Persembahan Tarian sebagai pembukaan daripada pelajar tahun 2 (Major Tari) dengan berkonsepkan tarian retro, dan seterusnya Persembahan Koir, lakon, dan bersajak daripada pelajar tahun 1, serta Persembahan teater dan sajak daripada hasil gabungan pelajar tahun 2 dan 3. Kesemua persembahan ini, telah memperlihatkan kehebatan bakat pelajar SPS dan hasil gabungan dan kerjasama mampu meraih persembahan yang menarik.
Selain itu, Fashion Show yang diperagakan oleh Pelajar Cosmopoint dan Pelajar Sekolah Pengajian Seni, telah menyerlahkan kreativiti pelajar. Pakaian yang diperagakan adalah hasil rekaan daripada pelajar cosmopoint dan pelajar Sekolah Pengajian Seni.
                     

                                                                   Fashion show
     
    Kemudian Persembahan pada petang itu, di serikan dan dimeriahkan lagi oleh Persembahan nyanyian,koir dan pelbagai alat instrumens muzik yang dimainkan oleh pelajar dari Program Seni Muzik, Sekolah Pengajian Seni serta Persembahan khas daripada Band undangan.

        
   Apa yang dapat disimpulkan bahawa Grand Resital merupakan satu Majlis atau persembahan yang besar yang telah dijalankan di Dewan Resital, dimana ianya telah menggabungkan hasil kerjasama daripada Pelajar Seni kreatif, Teknologi Seni Visual dan Muzik dari Tahun 1 dan tahun 2. Selain itu, kerjasama daripada pihak kolej Cosmopoint telah memeriahkan lagi Majlis Grand Resital tersebut. Hasil daripada kerjasama antara pelajar tahun 1,2 dan 3 telah membantu dan memeriahkan lagi acara ‘Grand Recital’, majlis seperti ini mampu melatih pelajar SPS dalam memberikan kerjasama yang kuat dan keseimbangan tugas di antara semua pelajar agar majlis seperti akan lebih meriah, menarik dan berjalan dengan lebih berjaya dan mampu mengeratkan silaturahim antara pelajar SPS serta dari segi persembahan dapat meningkatkan lagi bakat dan kreativiti masing-masing.

Disediakan oleh : Dg Nurfahimah Binti Ag Esa

No comments:

Post a Comment