Saturday 4 January 2014

“Scary Box” meriahkan Karnival.



Kelab Kokurikulum kursus Kepimpinan dan Motivasi (EK00303) seksyen 4 telah mengikuti  karnival kokurikulum yang diadakan pada 14 disember lepas mengegarkan seluruh mengunjung yang datang. Karnival kokurikulum yang diadakan pada tahun ini telah menyediakan lebih daripada 30 buah gerai-gerai. Karnival yang berlangsung selama sehari bermula pada pukul 8 pagi sehingga 10 malam telah dirasmikan oleh Profesor Dr. Shahril Yusof  Timbalan Naib Cancelor Penyelidikan Dan Inovasi . Pelbagai gerai dari semua kursus Kokurikulum semester ini telah membanjiri seluruh ruang dalam dan luar dewan serbaguna Dewan Cancelor.
Antara gerai-gerai yang mendapat kunjungan yang paling ramai adalah gerai Kursus Kepimpinan Dan Motivasi seksyen 4. Keunikan gerai kursus ini yang menyediakan permainan Scary Box menjadikan pengunjung yang datang tidak putus-putus. Permainan Scary Box yang membawa pengunjung untuk sentiasa berasa misteri dikehendaki meneka akan benda yang terdapat dalam kotak. Kebanyakkan pengunjung yang mencuba permainan ini pasti dihantui oleh ketakutan dan memerlukan keberanian yang kental. Antara permainan lain yang boleh dicuba dalam gerai Baktisiswa seksyen 4 seperti Lucky balloon dan tougue twister. Tidak ketinggalan juga gerai Kursus Debat, Interim dan Pengurusan jenazah serta semua gerai kursus kokurikulum juga memeriahkan karnival pada ketika itu.
Oleh itu, diharapkan melalui program ini, dapat menjadikan mahasiswa mempunyai kemahiran merancang, mengurus dan melaksana, selari dengan kehendak Kursus Kokurikulum Universiti Malaysia Sabah . Juga diharapkan program ini akan dapat meninggalkan impak yang positif terhadap komuniti ataupun warga kampus secara globalnya kepada negara.
                                                                                               
                                                                                                Oleh : Sabran Bin Kibong
                    


No comments:

Post a Comment